מדריך לעיצוב הבית עם פרקט עץ

מדריך לעיצוב הבית עם פרקט עץ

בעולם עיצוב הפנים ישנם טרנדים רבים הבאים וחולפים, אך ישנן גם מגמות בולטות הנשארות עמנו במשך שנים ולא צפויות להשתנות. כך למשל, בעשור האחרון אדריכלים ומעצבי פנים רבים בוחרים בריצוף הבית באמצעות פרקטי עץ איכותיים כדי להעניק ללקוח עיצוב מקורי ואלגנטי, פרקט מעץ מלא מבטיח שילוב מושלם בין מראה יוקרתי לאווירה ביתית נעימה וחמימה.

יש יתרונות רבים להתקנת פרקט מעץ מלא, אך חשוב לזכור כי המחיר גבוה יותר בהשוואה לעלות פרקט למינציה, לכן בהתאם למגבלות התקציב ולעיצוב הרצוי ניתן לקבל החלטה איזה פרקט לבחור לריצוף הבית או הדירה.

מהם היתרונות של רצפת פרקט מעץ?

ישראלים רבים החלו לשדרג את עיצוב הפנים בביתם באמצעות רצפות פרקט מעץ מלא. פרקט עץ משדרג פלאים את עיצוב הפנים, הוא מתאים למגוון סגנונות עיצוב, מקרב את הטבע לסביבת המגורים ומקנה אווירה נעימה וביתית.

היתרונות העיקריים של פרקטי עץ הם

מראה יוקרתי וייחודי.
חיסכון בעלויות חימום הבית.
תחזוקה קלה.
עמידות גבוהה.
שלל אפשרויות עיצוב.
פרקט עץ הוא כמו יין אדום המשתבח עם הזמן.
פתרון ידידותי לסביבה מאחר וניתן למחזר עץ.
איכות גבוהה במיוחד.
אווירה נעימה וביתית.
אפשר להסתובב יחפים גם בחורף.
תמורה מלאה למחיר.
פרקט מעץ אלון, למינציה או רב שכבתי?

כל אדם המעוניין לעצב את ביתו החדש או מתכנן לשפץ את הדירה, לרוב יתלבט בין שלושה סוגי פרקטים – פרקט עץ מלא (גושני), פרקט רב שכבתי או פרקט למינציה. ישנם הבדלים משמעותיים במחירי הפרקטים ובאפשרויות העיצוב, לכן חשוב לקבל החלטה נכונה ושקולה רק לאחר ייעוץ של אנשי מקצוע מנוסים בתחום.

פרקט למינציה נחשב לפתרון הזול ביותר, יש מגוון עצום של עיצובים, גוונים וטקסטורות, זהו פרקט עמיד ונוח לתחזוקה. פתרון נוסף הוא להתקין פרקט רב שכבתי המורכב ממספר שכבות המודבקות לרוב בכיוונים מנוגדים למניעת עיוות ולחיזוק היציבות של הפרקט. המחיר של פרקט רב שכבתי זול יותר לעומת עלות פרקט עץ גושני.

אם אתם מעוניינים בעיצוב יוקרתי ובפרקט עמיד לאורך שנים שניתן לחדש אחת לתקופה – כדאי לכם לבחור בפרקט מעץ אלון המיוצר ומעובד בצרפת. פרקט עץ אלון נחשב לבחירה המועדפת והפופולרית ביותר בארץ ובמדינות רבות ברחבי העולם, אך יש אפשרויות נוספות כמו פרקט מעצי דובדבן, בוק, מייפל, מהגוני ועוד.

כדאי לדעת כי כיום ישנם פתרונות מתקדמים גם לפרקטים לחדרי רחצה ולמטבח, פרקט עץ רגיל אינו מתאים לסביבה רטובה ועתירת לחות, לכן הפתרון הוא להתקין רצפה מפרקט פולימרי.

סוגי גימור לפרקט עץ

לאחר בחירת סוג העץ לצורך ריצוף הבית, יש לבחור גם את סוג הגימור. ישנן שתי אפשרויות לגימור פרקטים מעץ גושני:

גימור שמן – קל ליישום ולחידוש, מעניק מראה אותנטי וטבעי יותר, ניתן להרגיש את העץ, התוצאה המתקבלת היא במראה מט. גימור שמן יקר יותר לעומת לכה, אך הפרקט רגיש לכתמים ולנזקי שריטות.
גימור לכה – מתאים למי שאוהב פרקט במראה מבריק, עלות זולה יותר והגנה יעילה לעומת גימור שמן מפני שריטות וכתמים.
התקנה מקצועית

כדי ליהנות מרצפת פרקט עץ חשוב לרכוש את קורות העץ מחברה מקצועית ואמינה המתמחה ביבוא, שיווק והתקנת פרקטים מכל הסוגים ובפתרונות מתקדמים ויצירתיים לעיצוב הבית. לכן, פרקטי עץ רוכשים רק מחברת סננס המציעה תחת קורת גג אחת פתרון מושלם לעיצוב הבית באמצעות פרקט ומגוון פריטים נוספים.

התקנת פרקטי עץ מחייבת ניסיון וידע רב, ההתקנה הנכונה והאיכותית ביותר היא באמצעות הדבקה ומסמור קורות העץ על גבי תשתית העשויה מפלטות OSB או סנדוויץ'. חשוב להדגיש כי פרקטי עץ עמידים לשנים ארוכות, כל עוד שומרים עליהם ודואגים לתחזוקה נכונה ובזמן. ניתן לחדש את הפרקט בהתאם לצורך באמצעות ליטוש השכבה העליונה.

הנכם מוזמנים לבקר באולמות התצוגה של חברת סננס, הצוות שלנו יסייע לכם לקבל החלטה נכונה ולבחור פרקטי עץ איכותיים ועמידים במראה יוקרתי ובמחיר משתלם. כך תוכלו לעצב את ביתכם וליהנות מעיצוב יוקרתי ומשיפור משמעותי באיכות חייכם.