טיפים לניקוי ואחזקה לפרקטים

טיפים לניקוי ואחזקה לפרקטים

טיפים לניקוי ואחזקה לפרקטים

פרקט הוא חיפוי רצפה איכותי ודקורטיבי המשפר את איכות החיים ומציע עיצוב אלגנטי ויוקרתי בבית או במשרד. ישנם שלושה סוגי פרקט נפוצים – עץ מלא, שכבתי ולמינציה. את הפרקט יש לנקות בהתאם להוראות היצרן וסוג הפרקט, כיום ניתן לרכוש חומרי ניקוי ברשתות השיווק ובחנויות לכלי בית ועבודה. עם זאת, חשוב להתאים בין סוג הפרקט לחומרי הניקיון המומלצים, וכדאי לדאוג לתחזוקה שוטפת על פי הוראות החברה ממנה מזמינים את רצפת הפרקט.

הבדלים בין פרקט עץ לפרקט למינציה

ישנם הבדלים משמעותיים בין פרקט מעץ מלא או שכבתי לבין פרקט למינציה. פרקט עץ עשוי מלוחות עץ טבעי, את הפרקט ניתן לייצר ממגוון סוגי עצים עמידים ואיכותיים כגון אלון, דובדבן, אגוז וכדומה. פרקט עץ מקרב את הטבע לסביבת המגורים, הוא מעניק אווירה ביתית ונעימה, מראה יוקרתי ועיצוב יוצא דופן. המחיר של פרקט עץ יקר יותר לעומת החלופות, כמו כן ההתקנה מורכבת ויקרה יותר, ויש לבצע פוליש אחת לכמה חודשים ולמרוח שכבת לכה פעם בשנה.

פרקט למינציה מיוצר במפעלים באופן מלאכותי מחומרים סינטטיים, הוא נחשב לעמיד יותר מאחר והוא אינו נשרט בקלות, קל לנקות אותו והוא כמעט ואינו דורש תחזוקה שוטפת. עם זאת, פרקט למינציה, בדיוק כמו שאר סוגי הפרקט, אינו אוהב במיוחד מים. אמנם הוא עמיד יותר בפני לחות ורטיבות, אך יש לנקות אותו באמצעות מטאטא, שואב אבק עם ראש מברשת או באמצעות ניגוב הרצפה בסמרטוט לח הטבול בחומר ניקיון ייעודי לפרקט למינציה.

ניקוי ותחזוקת פרקט למינציה

פרקט למינציה נחשב לבחירה מצוינת ללקוחות פרטיים ועסקיים, הוא מתאים לבית, לדירה, למשרד ולמקומות נוספים. פרקט למינציה עמיד יותר בפני נזקי מים, אך כמו שאר סוגי הפרקט גם הוא עלול לסבול ממים בכמות גדולה או מניסיון לנקות אותו באמצעות קיטור ואדי מים רותחים. חשוב לזכור כי ישראלים רבים נוהגים לשטוף את רצפת הבית באמצעות גריפת מים והעברת סמרטוט לח הטבול בדלי מים עם חומר ניקיון.

את הפרקט יש לנקות אחרת, ראשית יש לטאטא את הרצפה מאבק ולכלוכים שונים, במידה ומגלים כתם ניתן לשפשף בעדינות את האזור במטלית לחה וספוגה בחומר ניקיון להסרת כתמים מפרקט עץ או למינציה. חשוב לבחור בחומרי ניקיון המתאימים לסוג רצפת הפרקט, כדאי להיעזר בחברה ממנה רכשתם את הפרקט כדי לקבל המלצות על חומרי ניקוי איכותיים בהתאמה לפרקט המותקן בביתכם.

ראוי לציין כי פרקט למינציה אסור ללטש, אין למרוח שכבת לכה או שמן, ויש להקפיד על ניקוי הפרקט בהתאם להוראות היצרן, אחרת מסתכנים בנזקים כבדים לרצפה, בהיווצרות כתמים והתנפחות ובאיבוד הברק הטבעי.

ניקוי ותחזוקת פרקט עץ

פרקט עץ נחשב ליוקרתי, מחירו יקר יותר אך הוא מציע מראה מרהיב וייחודי. עם זאת, יש להשקיע בתחזוקה שוטפת של פרקט עץ כדי להגן עליו לאורך זמן מני נזקים שונים, לרבות שריטות ונזקי רטיבות ומים. אחת ליום או יומיים יש לטאטא היטב את הפרקט מאבק ולכלוכים, במידה ונשפך נוזל או מזון על הרצפה יש לספוג את הנוזלים היטב ולנקות את האזור עם מטלית ספוגה בחומר ניקיון ייעודי לפרקט עץ.

אחת לכמה חודשים מומלץ לבצע פוליש, ולפחות פעם בשנה לחדש את שכבת הלכה. יש מגוון חומרי ניקוי לפרקט עץ עם גמר לכה או שמן. אחת לכמה שנים ניתן ללטש את השכבה העליונה של הפרקט כדי ליהנות ממראה חדש ואלגנטי. הנכם מוזמנים להגיע לאולם התצוגה של סננס לייעוץ בנושאי ניקוי ותחזוקת פרקטים ולרכישת חומרי ניקוי באיכות גבוהה ובמחיר משתלם.